انواع دستگاه تولید ماسک

انواع دستگاه تولید ماسک

انواع دستگاه تولید ماسک، همان گونه که می دانیم، بلای خانمان سوزی که امروزه  اپیدمی شده و تمام مردم جهان را درگیر کرده است، شیوع بیماری کرونا است. این بیماری واگیردار مشکلات بسیار زیادی از جمله درگیر شدن به بیماری، از دست دادن عزیزان و وابستگان، از دست دادن شغل و حرفه و …  را برای مردم بوجود آورده است.

از آنجا که به طور قطعی راه مقابله با این بیماری را پیدا نکرده اند، بهترین راه مقابله با این بیماری و بازگشت به زندگی عادی، رعایت نکات بهداشتی به منظور  پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می باشد.

بررسی انواع دستگاه تولید ماسک و مزایا و خصوصیات آن‌ها

 یکی از ملزومات پیشگیری از این بیماری استفاده از ماسک است و از آنجا که این وسیله بسیار حیاتی و مورد لزوم می باشد. افراد زیادی در سراسر جهان اقدام به خرید دستگاه تولید ماسک کرده و ضمن خدمت به بشریت، از این راه کسب درآمد می کنند که در ادامه به بحث و بررسی  این موضوع می پردازیم.

بحث و بررسی دستگاه تولید ماسک 

در پاسخ به این سوال که ماسک زدن چقدر در پیشگیری از بیماری کرونا موثر است؛ باید گفت که ماسک ها  از جمله وسایل بهداشتی ضروری هستند که در محافظت از  انواع آلودگی  نقش دارند. انواع مختلف ماسک موجود در بازار با توجه به کاربرد و میزان نفوذپذیری آن‌ها، به دستگاه های مختلفی برای ساخت نیاز دارند. تمامی این ماسک ها با هر میزان از نفوذپذیری در شرایط فعلی کارساز بوده و می توان از آنها بهره برد. بر طبق نتایج بدست آمده با استفاده از انواع ماسک ها می توان به میزان ۷۵ درصد از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

هرچند که بعضی از ماسک ها مانند ماسک های فیلتر دار ، ماسک N95 در این شرایط برای پیشگیری از بیماری کرونا مناسب‌تر هستند. اما از آنجا که این ماسک ها نسبت به ماسک های یک بار مصرف و ماسک های سه لایه دارای قیمت بالاتری هستند، بنابراین خرید و فروش این‌گونه ماسک ها به دلیل ارزان قیمت بودن رواج بیشتری داشته و با استقبال بیشتری روبرو شده است.

کرونا | صنایع نساجی مهنام

چرایی خرید دستگاه تولید ماسک !

در شرایط فعلی تولید ماسک نه تنها می تواند جان تعداد زیادی از مردم را نجات دهد، بلکه به دلیل استفاده مداوم و مستمر همه مردم این شغل درآمد بالایی داشته  و در حال حاضر جزء مشاغل پردرآمد به حساب می آید که برای انجام آن نیازی به سرمایه زیادی نداریم و تنها با خرید یک دستگاه تولید ماسک و استفاده از یک اتاق یا سالن می توان کار خود را آغاز کرد.

مزایای دستگاه تولید ماسک

این دستگاه دارای مزایای زیادی است که از آن جمله می توان به سرعت بالا در تولید ماسک، راندمان و بازدهی اقتصادی بالا، استریل کامل ماسک با استفاده از اشعه یو وی، تولید ۳۰۰۰ تا ۴۲۰۰ عدد ماسک در ساعت، مصرف برق بسیار پایین و در نتیجه دریافت سود بیشتر، امکان درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا بر روی ماسک و در نتیجه جلب اطمینان و اعتماد مردم از خریدشان، کمک شایان به بشریت به منظور نجات جان آنها از این بیماری مهلک و… اشاره کرد.

نکات قابل توجه در هنگام خرید دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک دارای  خصوصیات ویژه ای می باشد که در هنگام خرید دستگاه می بایست آنها را مدنظر قرار دهیم.  به عنوان مثال، وجود سنسورهای هشداردهنده در بعضی از دستگاه های تولید ماسک سبب می شود که در صورت بروز مشکل، مانند داغ شدن دستگاه و… که منجر به خرابی دستگاه می شود؛ از خرابی دستگاه جلوگیری کند. 

جنس دستگاه تولید ماسک

نکته حائز اهمیت دیگر، جنس دستگاه می باشد که دستگاه های با جنس آلومینیوم عموما دیرتر خراب می شوند و در نتیجه دستگاه  طول عمر بالاتری را تجربه خواهد کرد.  مورد دیگر اینکه بعضی از دستگاه های تولید ماسک  دارای سنسور تشخیص اتمام پارچه هستند و در نتیجه با هشدار دادن قبل از تمام شدن پارچه ها باعث سرعت عمل بیشتر و در نتیجه تولید ماسک بیشتر می شوند.

 در بعضی از انواع دستگاه تولید ماسک تابلو برق های پیشرفته ای وجود دارد که به اشخاص در یافتن عیوب دستگاه و رفع عیب آن ها در مدت زمان کمتر کمک می‌کند. بطور کلی می توان گفت که با توجه به مدل دستگاه و نوع ماسک ساخته شده در دستگاه، انواع دستگاه تولید ماسک دارای آپشن هایی از قبیل وجود جت پرینتر (به منظور درج تاریخ تولید و انقضا)، سنسور تشخیص اتمام پارچه، وجود سیستم هشداردهنده ، وجود جک پنوماتیکی و… می باشند. در ادامه به اختصار به بررسی انواع دستگاه تولید ماسک می پردازیم.

بررسی دستگاه تولید ماسک سه لایه

یکی از دستگاه‌های فول اتوماتیک تولید ماسک، مربوط به ماسک سه لایه می باشد که تمامی مراحل دوخت ماسک اعم از مراحل برش، دوخت و بند یا کش زنی به واسطه  سیستم التراسونیک قابل انجام است. از جمله مشخصات بارز این دستگاه می توان به سرعت بالا در تولید ماسک، تولید روزانه ۳۰۰۰۰ ماسک استریلیزه، عملکرد کاملا خودکار، مصرف برق بسیار کم، صدای پایین و… می باشد. این ماسک ها از نوع یکبار مصرف بوده و بایستی پس ۳-۵ ساعت استفاده حتما تعویض شوند. 

انواع دستگاه تولید ماسک

بررسی دستگاه تولید ماسک فیلتر دار

ماسک های فیلتر دار نیز در دو نوع عمده تمام صورت و نیم صورت تولید شده و به بازار عرضه می شوند که برای مقابله با بیماری کرونا عموما از ماسک فیلتردار نیم صورت استفاده می کنند. دستگاه تولید ماسک فیلتردار نیز مانند ماسک سه لایه و ماسک های یکبار مصرف دارای خصوصیات زیادی از جمله مصرف برق پایین، سنسورهای هشدار دهنده و تشخیص دهنده، تولید ماسک استریلیزه و… می باشد.

 ماسک های تولید شده نیز دارای خصوصیاتی همچون قابلیت نفوذ ناپذیری در حد ۸۵ درصد و بیشتر( برای ماسک های N95  در حدود ۹۵ درصد می باشد)، تنفس راحت  و بی استرس، مقاوم در برابر نفوذ انواع مایعات، عدم ایجاد تحریک پوست و… هستند.

نکات پایانی

با توجه به نیاز اساسی کشور به تولید انواع ماسک ها و عدم سختگیری های پیشین دولت برای کسب مجوز انجام فعالیت و… و همچنین نیاز عمده جوانان به انتخاب و ایجاد شغل های پربازده  و علاقه آنان به انجام کارهای کم دردسر و راحت و با سرمایه اندک ، خرید دستگاه تولید ماسک می تواند گزینه بسیار مناسب و چاره ساز باشد.

این دستگاه ها عموما دارای  ضمانت نامه کتبی و خدمات پس از فروش بوده و برای شروع نیاز به سرمایه زیاد و فضای کارگاهی بزرگی نداریم و در یک مکان کوچک نیز می توان انواع دستگاه تولید ماسک پزشکی را راه اندازی کرده و در کنار خدمت به همنوعان و کمک به جامعه، سود قابل توجهی را نیز کسب کرد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian