نگاهی بر اهمیت خرید پارچه بیمارستانی

نگاهی بر اهمیت خرید پارچه بیمارستانی

خرید پارچه بیمارستانی برای تجهیز نمودن این فضاها موضوع مهمی است. پارچه های مختلفی در فضای بیمارستان ها استفاده می شوند. از انواع پارچه هایی که برای تولید لباس های بیماران استفاده می شود گرفته تا پارچه هایی که برای تخت ها و کادر درمانی استفاده می شود، همگی باید بتوانند از انتقال میکروب در فضای بیمارستان جلوگیری کنند. محیط بیمارستان مملو از میکروب ها و عوامل بیماری زا است.باتوجه به توصیه سازمان بهداشت جهانی جنس پارچه هایی که در قسمت های مختلف بیمارستان وجود دارد، باید طوری انتخاب شود که باعث پیشگیری از پخش شدن عوامل بیماری زا شود.

چرا باید به پارچه ها بیمارستانی دقت کرد

شاید برخی از افراد بگویند چرا خرید پارچه بیمارستانی اهمیت دارد و چرا نمی توان از لباس های آماده در داخل بیمارستان استفاده نمود. در پاسخ به این سوالات باید گفت بیماران زیادی در در بیمارستان ها بستری هستند و هر کدام ممکن است اختلال و عارضه ی متفاوتی داشته باشند. داشتن جراحت، اختلال در دفع مواد، رفلاکس معده و یا پخش شدن داروها بر روی لباس یا پارچه ی روی تخت باعث می شود که نیاز به تعویض آن ها وجود داشته باشد. اگر لباس ها به صورت آماده باشند، ممکن است نتوانند از نظر سایز برای تمام بیماران مناسب باشند. در ضمن تهیه ی لباس های آماده صرفه ی اقتصادی نخواهد داشت. تصور کنید برای هر بیمار باید حداقل چندین لباس تهیه شود تا در صورت کثیف شدن یکی از آنها بیمار بتواند دیگری را بر تن کند.

قیمت پارچه بیمارستانی | صنایع نساجی مهنام

بیشتر بخوانید : خرید پارچه ترگال ساده و ترگال کجراه !

حتی پارچه هایی که برای اتاق عمل استفاده می شوند، نیاز دارند تا ویژگی های خاصی داشته باشد. برای مثال لباس هایی که در اتاق عمل پوشیده می شوند باید یک بار مصرف باشند و در عین حال تا اتمام جراحی اجازه ی نفوذ خون و میکروب ها را به درون بدن ندهند. در ضمن حتما همه ی شما دیده اید که لباس های مخصوص اتاق عمل طراحی خاصی دارند و اغلب با دو بند بسته می شوند. به همین دلیل این نوع لباس ها را نمی توان به صورت آماده از جایی خریداری نمود. پس چاره آن است که ابتدا اقدام به خرید پارچه بیمارستانی نموده و سپس لباس های مناسب برای بیماران و کادر درمانی توسط خیاطان ماهر آماده شود.

معمولا در هر بیمارستان بخش مخصوصی برای دوخت لباس های بیماران، روتختی ها، پرده ها و همچنین کادر پزشکی و پرستاری وجود دارد.  

نکات مهمی که در خرید پارچه بیمارستانی باید رعایت شود؟

خرید پارچه بیمارستانی همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره نمودیم، بسیار مهم است. عدم توجه به ویژگی های پارچه مورد استفاده در بیمارستان می تواند دردسرهای زیادی برای بیمار و کادر درمان ایجاد کند. در ادامه با هم به برخی از نکات مهم در خرید پارچه بیمارستانی اشاره خواهیم نمود:

مقاومت مناسب در هنگام شستشو

پارچه هایی که در فضای درمانی بیمارستان ها و درمانگاه های پزشکی استفاده می شوند، یا باید یکبار مصرف باشند و پس از یکبار استفاده دور انداخته شوند. و یا باید جنس پارچه ها آنقدر مقاوم و خوب باشد که پس از چند بار استفاده و شستشوی مجدد هم بتواند کیفیت خود را حفظ کند. برای مثال معمولا لباس های اتاق عمل از پارچه هایی مثل اسپان باند استفاده می کنند. لباس های یکبار مصرف موجود در اتاق عمل ها و رادیولوژی ها، از گان گرفته تا کلاه و رواندازهای مورد استفاده حین جراحی معمولا از این نوع پارچه ساخته شده اند. سبک بودن این پارچه، یکبار مصرف بودن آن و نبود تار و پود باعث شده تا اسپان باند تبدیل به یک پارچه ی فوق العاده مناسب برای تولید لباس های مخصوص اتاق عمل شود.

در عین حال پارچه هایی مثل فلامنت و فلامت پنبه از پارچه هایی می باشند که برای تهیه لباس بیمار در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. البته شایان ذکر است که پارچه ویسکوز بیشترین کاربرد را در دوخت لباس برای بیماران دارد. این پارچه ها نسبت به دو نوع قبل قیمت بیشتری دارند. اما به لحاظ نخی بودن مناسب تر هستند.

ضد حساسیت بودن جنس پارچه

پارچه های که جنس نامرغوب داشته باشند و به جای استفاده از نخ مرغوب دارای پلاستیک در بافت خود باشند، می توانند حساسیت زا باشند. در بیمارستان بیماران زیادی با مشکلات مختلف حضور دارند. ایجاد حساسیت به ویژه در بیماران پوستی می تواند زمینه ساز مشکلات جدید برای آن ها باشد. تبحر مسئولان و متخصصان در خرید پارچه بیمارستانی در اینجا مشخص می شود که چه پارچه ای بیشترین تناسب را برای فضای بیمارستان دارد.

رنگ مناسب

در خرید پارچه بیمارستانی باید به رنگ آن هم توجه ویژه ای وجود داشته باشد. معمولا لباس های مخصوص اتاق عمل به رنگ های سبز یا آبی می باشند. دلیل آن تمایز آن ها با رنگ خون و املاح بدن است که در طول جراحی پزشک با آنها سروکار دارد.

خنک بودن

وجود تهویه کافی در بین الیاف لباس بیماران و خنک بودن به ویژه در فصل های گرم سال نیز یکی از موضوعات مهم در بحث خرید پارچه بیمارستانی است. این موضوع به ویژه در بیمارانی که به دلیل بیماری فعلی خود و یا کهولت سن تحرک کمتری دارند از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

بهترین راهنمای خرید پارچه بیمارستانی

برای تجهیز نمودن فضای بیمارستان و نیز تولید لباس برای بیماران و کادر پزشکی، نیاز به تهیه ی پارچه های متنوعی می باشد. اما دو موضوع مهم باعث می شود که بهترین پارچه را انتخاب کنند. در ادامه به این دو موضوع مهم پرداخته ایم:

محل استفاده: برای خرید پارچه بیمارستانی ابتدا باید محل استفاده از پارچه مشخص باشد. چرا که به عنوان مثال پارچه ای که برای فضای اتاق عمل مناسب است ممکن است اصلا گزینه ی خوبی برای روپوش پزشکان نباشد. یا پارچه هایی که برای روتختی بیماران خریداری می شود نمی تواند به عنوان پرده ی اتاق بیماران استفاده شود. دانستن دقیق محل استفاده از یکپارچه در بیمارستان، بهترین راهنمای خرید پارچه بیمارستانی است که به ما می گوید پارچه مورد نظر چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

مدت استفاده: پیش از اقدام به خرید پارچه بیمارستانی ابتدا باید تعیین شود که چه مدت از آن پارچه قرار است استفاده شود. مثلا اگر برای لباس بیماران تهیه می شود، نهایتا عمر مطلوب آن چقدر خواهد بود. اگر قرار است از یک پارچه تنها برای یکبار استفاده شود بهتر است از پارچه های یکبار مصرف که طبیعتا قیمت کمتری هم دارند استفاده شود.

قیمت پارچه بیمارستانی

تعیین قیمت یک پارچه به عوامل بسیاری مربوط می شود، کیفیت و مرغوبیت پارچه یکی از مهمترین عواملی است که می تواند در تعیین نهایی قیمت پارچه تاثیر بگذارد. از دیگر موارد تاثیر گذار نوع جنس پارچه و رنگ پارچه نیز می باشد. پارچه هایی که در در بیمارستان ها مصرف می شوند از جنس های متفاوتی تشکیل شده اند. پارچه ترگال یکی از پر مصرف ترین پارچه ها است که در بیمارستان ها مصرف می شود.

بیشتر بخوانید : پارچه ترگال چیست ؟ نقد و بررسی پارچه ترگال

خرید پارچه بیمارستانی با قیمت بسیار مناسب !

کیفیت و قیمت مناسب محصول دو اصل مهمی هستند که در انتخاب یک برند تاثیر می گذارند. تمامی محصولات تولید شده در صنایع نساجی مهنام دارای تضمین کیفیت می باشد. همچنین شما میتوانید با خرید مستقیم پارچه بیمارستانی از کارخانه، این محصول را با قیمت بسیار مناسب تر از بازار خریداری بفرمایید. جهت اطلاع از قیمت محصول و خرید پارچه بیمارستانی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian